Monday, July 22, 2013

Diary Ramadan Dahlia # 10

Di Ramadan ke SepuLOh
**Bila semuanya adalah kebetulan**

Memang dah siap2 defrost ikan keli
Balik tinggal garam kunyit then goreng
Nak masak ape belakang citer
Sebab??
Sy idea nak masak selalunya dtg di saat2 nak masak
Okay settle goreng ikan
Terpikir nak buat gravynye **gravykah??**
Sambal hijau jer pOn
Maka, inilah hasilnya
Sayur wajib ada!
Sayur berdaun kat rumah ni mmg tak laku
Dalam fridge ada peria
terasa dlm badan ni dah byk gula
Takotnye kalo2 mencanak naik  **bacaan gula terkini adalah 4**
Mana tak nye setiapkali berbuka mesti minum manis, kuih manis,dessert
Untuk menyedapkan hati dan rasa tak bersalah pd diri
Kita masak sayur peria la yer...
Peria goreng gitu takot tak laku
Ni la hasilnye selepas di salut telor
Pelengkap juada berbuka adalah kuih muih
Lebih kurang macam pembuka selera la ni jugak
Masa membeli pergi dari satu gerai ke satu gerai
Hasil kuih muih yg dibeli adalah
Bila atur dalam pinggan mata semua hijau..
Biar betol??? Tak perasan pulak masa membeli td
Serius mmg tak sengaja
Pastu air nye pulak??
Air katira yg menjadi kegilaanku...air yg menyegarkan
Then bila diphotogridkan semua juadah makanan ni semua
Inilah jadinya...Go Green. Ia hanya sekadar kebetulan

Belanja di bazar ramadan
Beli kuih muih ...$4
Air Katira...$2
Semua blanja adalah....$6  **happy tak membazir**

No comments:

Post a Comment