Thursday, July 11, 2013

Diary Ramadan Dahlia # 2

Almaklum la..semlm kan 1st Ramadan
Semua org budget nak balik awl
Situasi kat opis...jammed giler sampai beratur nak tumbprint balik
Sy ngam2 kul 5.00petang siap tumbprint
Then bergegas ke station  LRT Kerinchi
transit di KL Sentral , ambik komuter lak ke Serdang
Plan pd mulanya, Hubee akan jemput ambik kt Serdang
Tp,memandangkan sy smp awl kul 6.00petang
Hubee lak kul 6.30petang baru habis kerja
Terus ambik bas balik rumah
Bas pun berhenti betul2 depan Bazar Ramadan area rumah
Rumah lak depan bazar Ramadan **dekat sgt2**

Sampai Bazar Ramadan kul 6.30petang
Ramainye org...dan byk gak org berniaga
Dari depan sampai belakang sy explore semua makanan
Daripada pemerhatian saya rmai yg menjual lauk pauk
Pastu jual nasi kerabu,nasi lemak, mertabak,kuih loyang **paling byk**
Ikut nafsu semua rasa nak, tp cuba kawal nafsu membeli
Mencari la kuih favourite sy si popiah basah
Langsung tak da!~ popiah grg byk ler **itu sy tak suka**
Hampa sgt!~
Second choice...favourite gak ni kuih buah melaka
Alhamdulillah ada satu kedai tu jer jual
Pastu mencari kuih favourite huBee lak
Kuih dia senang **karipap**
Pastu beli lagi kuih tambahan, tak sure per nama kuihnya
Tapi berasaskan roti yg di balut kulit popiah berinti ala2 isi telor bungkus
okay...belanja kat bazar ramadan
kuih buah melaka ...$2
karipap...$2
kuih nama x pasti...$2
air 100PLUS...$4
Total cuma $10.00 jer
Kategori tak membazirkan???

Kat rumah ada nasi siap2 masak nasi seblm gi kerja
Lauk sahur pOn ada lagi **panaskan**
Layan jer la makanan per yg ada
Nikmat jer makan masa berbuka
huBee pOn tak cerewet sgt pasal makan
Janji karipap dia mesti ada
Alhamdulillah kenyang

>> Siap2 masak untuk lauk sahur
>> Tidor cepat sbb letih sgt
 

No comments:

Post a Comment