#alwaystravelicious EAT TRAVEL LOVE

Rabu, 10 Julai 2013

Dairy Ramadan Dahlia # 1

Ini entry diary Ramadan saya
Rajin kah sy nak maintain kerajinan utk berdairy sampai Ramadan ke-30??
Hokey kita tgk tahap rajin nye takat mane??

Hari ni Ramadan yg pertama..
Macam mane??
Rasa semangat tak nak bangun bersahur
Persiapan utk sahur sy dah ready2 ats meja
WalaupOn pd mulanye ada hati nak sahur dalam bilik
Konon nak siap2 bawak nasi n lauk dlm tupperwear masuk bilik
Bila pikir tak mau ler...Dasyatnye!~ Melampau sgt kot
Tapi, akan dtg tak tahu ler cam mane?? **hehehe**

Malam td tdo kul 12malam  **giler main candyCrush**
Tp boley lak bangun awl pagi kul 4.15pagi  **alarm 4.30pagi**
Itulah..bile kita niat nak sahur insyaAllah terjaga terus
Lagi2 nak sediakan makanan utk org sahur  **tq Allah**

Korg makan ape??
Tempoh hari ibu sy ada bekalkan limpa masak rendang
Lauk tambahan sy adalah ikan bilis sambal n sayur kubis+karot
Minum lak teh o' panas , tu pon buat mlm td siap2 masuk dlm Termos**sampai ke pagi still panas**
Aiiissshhh....melampaw awl buat air teh o' 
Alhamdulillah makan dgn tenang
Selesai  kul 5.00pagi sahur
Siap2 basuh pinggan, kemas2 meja makan, masukan lebihan lauk dlm fridge
Pastu lepak ats katil bz main candyCrush hokey **hubee dh selamat sambung tdo**
Kul 5.30pagi bersiap2 nak gi kerja. Kul 6.00pagi kuar rumah.

>> Bermulalah rutin harian seperti biasa **gi - balik kerja**
>> Tahun ke 3 sambut Ramadan dgn Hubee

Tiada ulasan:

Catat Ulasan