Isnin, 4 Julai 2011

Hi-Tea @ Pak Hailam Kopitiam

Hujung minggu...
Hubby ajak hi tea kat luar..
Tempat makan yg menjadi pilihan kami
adalah....Pak Hailam Kopitiam
outlet Carrefour Bandar Tun Hussein Onn
Location

Bukak menu...Yummyyy..yummyy...
Makanan di sini adalah berkonsepkan kopitiam

Masuk..masuk jer...
Kami disambut oleh ''Misbun Sidek''
 
Fav. Hubby...Mee Kari

 Saya punyer...Hailam Kew Teow
Terasa keenakan Telur yg kaw...kaw...
Ditambah lak dgn daging yg berlambak2

Wajib order!~
Hubby with BLACK coffee

Saya la nih..Statik betOL~hahaha

Buah hati saya~

Saya kekenyangan...smp mlm
Tq Hubby sbb blanje  hi tea
Total mkn2 adalah RM30.20


Sumber Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) berkata, berdasarkan pemantauan terdapat kira-kira enam logo halal palsu yang menyerupai logo halal Jakim berada di pasaran. Menurutnya, kebanyakan pengguna mungkin tidak menyedari penipuan terbabit berikutan pihak yang menjual atau mengeluarkan logo halal palsu itu cuba meniru atau menghasilkan logo mirip logo halal Jakim.


“Kebanyakan logo tidak diiktiraf ini berbentuk bulat menyerupai logo Jakim dengan tulisan jawi ‘halal’ di tengahnya.


“Sekali pandang ramai yang tidak dapat membezakannya dengan logo halal Jakim, namun perkataan yang tertera pada tepi bulatan logo mempamerkan nama pelbagai syarikat yang tidak diiktiraf Jakim,” katanya.
Menurutnya, orang ramai yang sangsi berhubung restoran kopitiam yang dikunjungi boleh menyemak nama syarikat terbabit di direktori Halal Malaysia yang dikendalikan Jakim.


“Setakat ini, hanya beberapa syarikat restoran Kopitiam disahkan memiliki sijil halal Jakim antaranya Pak Hailam Kopitiam Sdn Bhd, Kopitiam Asia Pacific Sdn Bhd, Jonker Walk Kopitiam dan Old Town Kopitiam Sdn Bhd di Plaza Shah Alam, Selangor,’ katanya.
Isu berhubung kopitiam ini mula diperkatakan semula selepas pihak Jakim mendapati wujud sebuah rangkaian restoran kopitiam terkenal mendapat bekalan bahan mentah tidak halal dari sebuah syarikat pengedar dari Pulau Pinang hujung April lalu.

Kalo kawan2 nak try...
tanpa rasa sangsi
Boley datang ko outlet yg terdkt
FYI plz KLIK



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Capri by Fraser, Kuala Lumpur

Kebisingan jentera berhampiran dgn pembangunan yg sdg berjln di sekitar Jalan Kerinchi seolah2 hilang bila selangkah kaki masuk ke lobi ...