Monday, July 9, 2012

Impian tercapai : Cat Rumah **Merah Kegemaranku**

Lagi seminggu lebih jer kan nak puasa
Lepas puasa sebulan
Raya pula menyusul
Macam saya, buat persiapan cepat sikit
Takut nanti kesuntukan masa
Shopping nyer lagi...kuih raya nyer lagi...kemas rumah nye lagi...
Proses under code : All White
Hujung minggu lepas
bermula operasi mengecat rumah **upah bangla aje**
Masa dulu **2 tahun yg lepas** masuk rumah ni
mmg tak cat langsung
lagipOn cat nye pOn elok lagi
cuma putih bersih jer la...
Bagi saya putih tu membosankan
Jadinyer...
Apabila berbincang dgn huBee kaler per nak decide
akhirnya...
Merah kegemaranku menjadi pilihan**lalalalalala**
Memula...
Bangla tu cakap nak cat satu rumah ni 
jenis apartment dgn keluasan 1000s.q
ambik masa dalam 2 hari
What? 2 hari..?
 sbbnya sy guna 3 warna
kalo main 1 wana senang jer..sapu jer
Pujuk punya pujuk...
huBee mintak siapkan 1 hari ni gak
Malam pOn malam la...
Pas jer bincang, mereka pOn ok
operasi mengecat 1 rumah ambil masa 1 hari

Kos mengecat dengan mengambilkira
keluasan 1000 sq,
main 3 kaler,
termasuk kos mengangkat dan susun barang
dan pembersihan
adalah
RM 1,800 + RM286 = RM2,086
Per2 pOn impian saya tercapai
nak cat rumah
Satu lagi...Impian saya belum tercapai
Saya memerlukan wallpaper di satu sudut ruang tamu saya
Misi mencari wallpaper 
di sekitar Seri Kembangan, Kajang, Balakong
Harap2 dapat yg murah dan berkualiti
 

4 comments:

  1. P fb bainati jannati kedai dia kt bangi...

    ReplyDelete
  2. senang kan kalau upah org lain... ermm barang2 kat umah pun dia siap tolong kemaskan skali ke? heheh
    besh nya kalu camtu..goyang pinggul jela kan...

    ReplyDelete
  3. Suwaibah YS : ha'ah Sue...semua diorg buat. pada masa yg sama kena pantau gak...kalo buat dgn -cha ya nun alip- diorg tak nak buat. sbb dah tanya.. mat2 bangla..mat2 indon mau la gak.kalo tny org melayu pulak, diorg just upah cat jer..

    Sebenarnya, kita tak sanggup nak angkat barang2 dan kemas2 ni.

    ReplyDelete