Monday, July 22, 2013

Diary Ramadan Dahlia # 12

Di Ramadan ke DuaBelas

**Cempedak punya kisah**

Cempedak..Cempedak...
Setiap hari sampai je bazar ramadan kat rumah
Bau mu betol2 menggambit hidung
Sy ni dah la gile cempedak
WalaupOn gile cempedak tapi tak tergamak nak beli
cempedak yg dah siap goreng kat bazar tu
Sebab??
Mahalnyeeeee.......Seketol 50sen
tak tergamak nak membeli **rasa membazir**
Dah la kecik...kalo besar penumbuk ko tak pe gak
Sy ni paling2 kalo makan 10 ketol
Nama pOn gile cempedak
Bukan kategori makan dah tapi menterdarah  **kahkahkah**

Hari tu kakak sy kata nak bwk cempedak grg masa iftar kt rmh ibu
Sy pOn set dlm pale otak dan pasang niat
Nak makan cempedak grg kakak byk2
Kalo org gile cempedak mmg gitu
Bila masa yg dinanti2
Kakak bawak cempedak tp tak grg
Lagi 15minit masa nak berbuka
DapOr ibu tgh bz
Dia kata tak sempat sbb buat assignment
Menyumpahlah dalam hati je arrr **keChiwa**

Bermula kisah cempedak...
Dalam kereta otw balik rumah malam tu
Asyik mengadu kat huBee je
HuBee pOn pujuk, nanti di carikan cempedak
Pastu, sebelum nak lelap mata malam tu pOn sy bukak citer cempedak
HuBee pOn pujuk lagi, nnt abg carikan cempedak ya..
Esknya lepas sahur, bukak lg citer pasal cempedak
HuBee pujuk lg, nanti abg carikan cempedak yg sedap, manis, sedap isinya ya

Ahad tu huBee kerja
Tengahari di balik...surprise bawak cempedak
Tadaaaaarrrrr....
Nak pelok2 rasanye. Bau dia setaman oOooo...
Kisah cempedak di fb sy
Wahhh..kegilaanKu
Cempedak isi cantik. Hubee telah tunaikan
 Ya Allah...terubat kekecewaan
Petang tu sy gi kedai runcit beli tepOng rangup
Tepong rangup
Keluaran Adabi. Harga kat kedai runcit area sy Rm3.20
Bila goreng banyak setimbun
Siap leh bagi jiran sebelah lagi
Korang nmpk tak kerangupan dia??

Petang gi bazar ramadan
Beli roti jala berinti special
Seblm ni pernah beli yg biasa nye
Rasa sama je bila makan
Tak da beza pOn yg biasa dgn special
Yg special ada mayonis tp lidah n tekak ni x memberi rasa pOn
So, pasni kalo nak beli lg, beli yg biasa je
Tak terasa kespecialannya
Ibu yg bekalkan semalam.Panaskan je

Semlm belanja kat bazar ramadan
Roti jala berinti special 2 x 3.50....$7
Air tembikai laici...$2
Rangka ayam....$2.50
Taufofar...$1
Belanja semua...$ 12.50 *terasa membazir**
Sebab??
Roti jala berinti tu tak makan pon,simpan fridge sahur pg td baru makan
Terkulat2 sy makan
huBee lak makan nasi

No comments:

Post a Comment