Tuesday, May 7, 2013

Bila kita dah faham maksud apa itu mengundi

Assalamualaikum

Akhirnya dapat gak curik masa nak buat entry ni..tu pon rasa termengah2 sebab dari pagi tadi mmg bz yg amat...Yer la Isnin semalam cuti PRU13, tu yg mcm lipas kudung. Partner lak MC,  kene cover dua kerja.Petang2 mcm ni terasa baru dapat bernafas. Fuh!~leeeggaaa...

Haruskah saya buat kronologi di PRU13 yg lepas yeahh..??
Untuk kenangan sebagai pengundi ni ok jer kalo nak citer kan...

Husband-wife bawa haluan masing2 . sy balik kepong, suami balik teluk intan bertolak pas habis kerja kul 5.00petang petang Jumaat 3hb Mei tu.
Bila balik kampung halaman mmg syok sbb dapat makan masakan ibu tercinta pastu dapat main dengan Lilo.**kucing yg comel** Lagi best sbb dapat berkumpul adik beradik. Sy rasa dah macam hari raya.

Bila tiba masa PRU13 pada 5 Mei 2013...ramai2 adik beradik gi mengundi jalan kaki Semangat sgt!~ Diusiaku 28tahun++ buat pertama kalinya mengundi . baru terbuka hati nak manjalankan tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia. Sebab kita dah mengerti dan paham 'segalanya' . Ambil masa sejam untuk selesai mengundi start beratur kul 9.15, selesai 10.15 pagi.

 Pusat mengundi | Sekolah Rendah Jenis (C) Desa Jaya Kepong.
Dun | Bukit Lanjan
Parlimen | Subang
Sokong Parti | BN ? KEadilan? BEBAS? **rahsia..rahsia...kalo tgk muka sy ni sokong mane?**


Semangat mengundi
 Malam pengumuman PRU13...
mmg ada depan tv sejak kul 7.30 malam lagi..
Bergelempangan depan tv
Nervous...mcm tunggu result exam **arrgghh gedik**
Sampai kul 3 pagi pon result tak kuar sepenuhnya
Akhirnya sy tertdo depan tv
Tahu2 esk pagi result dah kuar sepenuhnya

say hai to LILO **kucing yg comel**
Baru la sy tahu, mcm mana perasaan mak-ayah kita
sebelum ni gi mengundi & tunggu result PRU

No comments:

Post a Comment