#alwaystravelicious EAT TRAVEL LOVE

Rabu, 24 Julai 2013

Diary Ramadan Dahlia # 14

Di Ramadan ke LimaBelas

**Mendengar dendangan lagu raya**

Dah 2 hari kot tren komuter buat hal
Nak marah2 pOn tak elok **puasa kan**
Hilang mood 40% dah

Sampai kat bazar ramadan kul 6.45 petang
Berdua suami isterijalan sama2
Siap pegang tangan mcm kat taman bunga tu
Tengok kanan..tengok kiri gerai2 kuih muih
Masih berbaki lagi kuih muih di bazar
Orang mcm sy ni la yg bagi perabihkan jualan kuih pakcik2 makcik2
Syukurlah rezeki kami setakat hari ni

Paling bosan...
Bila kita tanya hubee nak mkn ape??
Dia pulak tanya balik kita nak makan ape ??
Itu tandanya masing2 dah bosan dgn juadah yg dijual di bazar
Nak menyinggah bazar ramadan kat tempat lain pasti la tak sempat
Nak la gak gi ke bazar ramadan Jalan Reko Kajang ker...PKNS Bangi..Putrajaya
Untuk weekday ni mmg tak sesuai la nak ke sana
Weekend lak mmg kena book huBee awal2
Kang berebut lagi dgn bos dia

Akhirnye...
Kami beli je ape yg terlintas depan mata
Tapi dah ckp awal2, boley tak kali ni tak yah la beli kuih faveret masing2
Kang sampai ke hujung Ramadan gerai makcik tu je kita beli
Gerai org lain tak singgah
Mana tahu kuih yg di jual sedap
Tak cuba tak tahu
Elok la tu sy ni muka onde2 buah melaka **jika dulu popiah basah**
Yg huBee lak muka karipap sardin
Tak sudah2 dgn karipap n onde2 buah melaka

Hasil membeli semalam di bazar
Air tembikai laici...$2
Roti John....$2 **sgt sedap**
Satar.....$2 **sy ckp sedap, huBee kata tak sedap**
Kuih cakoi kacang & sardin...$2
Kuih muih...$2
Semua belanja di bazar ramadan di Ramadan ke14 adalah...$10
**terasa membazir byk sgt beli kuih sbb makan tak habis pOn**

Balik rumah panaskan balance lauk sahur
Ayam masak blackpepper dan sayur campur



  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan