Monday, July 29, 2013

Diary Ramadan Dahlia # 16


**Di Ramadan ke EnamBelas**

Tahap kebosanan di bazar ramadan
Giler tak bosan, dah Ramadan ke 16 benda yg sama je
Dari awal hingga hujung pangkal tu jer
rasa mcm nak lari ke bazar taman lain
Tapi mana dan..sampai bazar taman sendiri pon dah kul 6.30 petang

Bila dah bosan mula la dia...
Nak try makanan yg seblm ni tak pernah beli pastu membeli
Ok bila namanye pon nak try
Sy ni masih takot2 so, beli la dlm kuantiti yg sikit dulu
Dalam byk2 air yg sy tgk smp tertoleh 2-3 kali tu lah yg ngade2 sy nk beli
Air biru?? Beli la dalam singget utk lepas tekak sendiri je
Pastu, tgk ada org jual roti boom
Beli la gak 2 keping sorang satu
Seblm ni lalu gerai brother tu langsung 
Kuih kegilaanku..onde2 buah melaka
Kali ni beli kat kedai lain **warna pon pucat**
Bila dah masuk kereta baru perasan rasa mcm tak cukup je utk berbuka
Sampai rumah gi dapor nampak spegetti
Bajet nak buat spegetti oglio olio la
Bila pikir jam dah kul 7.00 petang
Cancel nak rebus spegetti
Nak cepat punye pasal, guna mee kuning
Jadi la Oglio Olio kampOng
Hubee kata sedap, sy kata tak sedap
Tak per tujuan masak pOn nak kenyangkan perut huBee

Belanje di bazar ramadan
Air tembikai laici...$2
Air biru...$1
Roti boom...$2
Onde2 buah melaka...$2
semua sekali...$7 je



No comments:

Post a Comment