Wednesday, August 21, 2013

Raya ketiga | Beraya di rumah nenek dan saudara mara

Syawal 14

Hari raya kalo tak keluar beraya rumah org mmg tak cukup syarat
Untuk melengkapkan syarat hari raya korg
Wajib la kunjung berkunjungan ke rumah sanak saudara
jgn memberatkan bontot BON707 anda duk rumah saje


Raya pertama tu sedara belah ibu dtg dari Klang
Raya kedua pulak sedara belah ayah dtg dari Banting
Penuh rumah..riuh rendah dgn cerita2 makcik pakcik yg dtg
Meriah..meriah..hari raya ku
Setahun sekali rasanya dapat berkumpul mcm ni
Raya ketiga baru ada kesempatan nak kuar beraya
Nasib la kami sedara mara semua belah2 Klang-Banting jerk **dekat**

Raya ketiga kami dapat pulun sampai 10 buah rumah
Puashati dapat jumpa semua saudara mara
Tak yah tanya la duit raya dapat berapa kan??
Dah tua bangka ni...
Tiba dah masanya bila org kata
Hidup bagaikan roda
Dulu masa kecik2 makcik-pakcik kita bg duit raya
Larrr...niii...Bila kita dah besar kita lak bg duit raya pd ank diorg
Sebenarnya seronok bg duit raya kat budak2 ni
Bila diorg dpt duit raya dari kita, tgk muka diorg tu senyum happy je
Lagi2 bila masa diorg salam pastu ucap terima kasih
ItupOn dah menghappykan hati ni

Beraya di rumah nenek adalah wajibkan
Nenek sebenar dah meninggal, yg ada cuma nenek sedara
Nenek yg paling bongsu sekali
umurnya dah tua 80thn tp masih sihat
Suka gi rumah nenek sbb rasa tenang je **patut dia sihat**
Cantik kan!
Tenang je dgr deruan air

Gambar beraya sy dgn kakak
Anak2 buah sy pOn turut suka. Khusyuk sgt!
Sampai org panggil baru nak toleh
Melayan ank2 buah yg comel


Antara banyak2 rumah sedara yg sy beraya
Sy suka ada satu rumah makcik sy ni kat Jalan Kebun,Klang
Cantiknya kebun depan rumah dia
Sebelum ni mmg pernah dgr anggur boleh hidup kat tanah malaya kita
Segar bugar kan anggur ni  hidup
Saya di bawah pohon anggur. Redup!
Kakak cuba utk memetik.


Overall nya bila di tanya 10 rumah dari pagi sampai petang
Adalah sesuatu yg memenatkan
Lagi2 bile tgk ank buah dah tertidor
Sampai rumah mmg kekenyangan
Gambar2 makan kuih raya time beraya tak tangkap
Tu belum tangkap lagi gambar tuan rumah hidang
nasi ayam, rendang ketupat, laksa, buah-buahan,
lauk pauk ikan bakar...adooiii..byk lg!
Nxt raya la sy tangkap gambar
Tu namanya terpelas pandang


terima kasih tuan rumah


No comments:

Post a Comment