Isnin, 4 Januari 2016

Cartel Coffee Shop , Bangi



**Misi melunaskan wishlist aku pada tahun ini**
Makan2 di cafe yg tersenarai dalam wishlist aku tahun 2016

Sedikit review tentang Cartel Coffee Shop, Bangi (CCS)
Sebelum ni dengar jer org kata...baca komen2 di instagram je
Kebanyakan summary org kata dan yg komen
tempat gempaq...dekorasi cafe cantik
Yang lagi syok nye boleh layan sunset memandangkan
 CCS ini mempunyai tingkat atas yg open
Berhadapan CCS pula adalah padang, so tiada sebarang halangan pandangan
utk menyaksikan suasana matahari terbenam
Kann....curlasss kan!

Aku akan lebih bersikap adil dalam menilai dan memberi pandangan
Setiap apa yang aku rasa dari pengalaman sendiri
Maaf setiap apa yg aku nilai mungkin tak sama mcm org lain rasa
So, kalo ada persamaan itu adalah ada kebenaran di situ
Kalo penilaian itu sebaliknya itu adalah pandangan masing2

Menu yang disajikan di CCS adalah western
Korg jgn la expect western di CCS seperti Tony Romas, Chilis, Big BoB dll yg taraf international
Jgn bandingkan restorant2 mewah tersebut dgn CCS yg sememang nye adalah cafe local
Kalo korg anggap dari awal  sejak sebelum kuar rumah lagi
Baik korg patah je balik...hahahahaha...
Standard western di CCS bagi pendapat aku lite2 je
Taste homemade... kurang rasa mewah dalam ingredients yg digunakan

Makanan...
Aku order Carbonara Fettuchini Beef
Dari  pandangan mata kasar nampak menyelerakan
Kepingan beef mmg banyak
Bila makan, rasa dia tak la terlalu teruk atau terlalu sedap
Biasa je...seperti yg aku cakap kat atas taste homemade sajorr
Asben order Burger Beef
Presentation burger yg dihidangkan sgt menarik atas chopping board
Kelihatan beef seperti petty
Bila makan mmg out sbb rasa petty beef bukan mcm yg dirasai
Rasa keras di bawah dan tak juicy
Aku konpius..knp aku rasa mcm daging ramly yeahh?
CCS mungkin boleh perbaiki resepi burger

Minuman...
Aku order Tropical Passion Iced Tea
Boleh tahan rasa dia..sedap
Asben order Cappacino hot
Sedap!tapi untuk standard cafe local kira okay

Harga...
Pada aku harga makan dia mcm kat foodcourt je
Tapi minuman dia mahal mcm harga Secret Recipe
errkkk..betul lah!~

Cafe setup + Concept + Mood
Dia punya setup mmg win la..
Mood lepak lama2  kat CCS dgn suasana dia pon mmg win
Ada tv channel Astro boleh layan2
Tingkat bawah ada meja dan couch/ sofa style mmg nice
Tingkat atas open air
Aku tak berkesempatan nak naik tingkat ats sbb ada event masa tu
Air Cond pon memuaskan...sejuk, ventilation sgt bagus
Keunikan CCS adalah di bina menggunakan kontena
Nak merasa mkn dalam kontena bolehlah try CCS
Aku tak pasti CCS nak ketengahkan konsep apa
Aku agak konpius sbb sekali tgk mcm koboi...
Tp ada pulak prop hiasan motor...
Kat pintu masuk CCS ada robot mcm predator
 Konpiusss....

Servis..
Pada aku agak out
Tukang ambik order sorg je, dak pompuan kecik2
very the slow..errkkk
Lambat ambik order..mujur tak hangin
Last2 aku panggil dak kaunter ambik order


Kalo korang adalah penggemar western dan high expectation terhadap western di CCS
CCS bukan lah sesuai buat anda
carilah restorant yg menepati piawaian standard western tekakkorg yer...
Tapi kalo nak layan2 lepak di sini boleh jer...

Sekian dari aku sbg reviewer yang jujur
#jangankecamsaya

Review dari aku
8/10 hiasan, susun ataur , style cafe
5/10 makanan & coffee
5/10 servis


















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Capri by Fraser, Kuala Lumpur

Kebisingan jentera berhampiran dgn pembangunan yg sdg berjln di sekitar Jalan Kerinchi seolah2 hilang bila selangkah kaki masuk ke lobi ...