Khamis, 31 Disember 2015

This is Langkawi!!! I Bercuti di Langkawi..Ohseemmmm sangat


Menghabiskan masa bercuti adalah sesuatu yg dikatakan Ohsem..
Syok sangat..hilang segala stress yg bersawang dikepale gara2 serabut alam yg melanda di opis
Memang dah pasang niat, habis je closing account hari tu mmg nak berjimba2
Nak cuti kaw-kaw...

Pasang niat since bulan Disember 2014 lagi...
Kebetulan ada tiket promo Air Asia terus je grab
Destinasi yg promo tu domestik je la yg aku tgk murah
Penang..Langkawi..Terengganu...Johor Bahru...Kota Kinabalu..Kuching
Yang aku nampak best di situ Langkawi & Terengganu je

Sebenarnye aku dah agak boring bila dengar Langkawi ni
Tapi, aku paksakan jugak diri utk mencutikan diri aku ni ke Langkawi
Paksa?? Yerlah, aku dah muak giler gi Langkawi. dah masuk kali ke 5 kot
Tapi, 1 entry pasal Langkawi pOn aku tak pernah nak post kan...hahahahaha
Yer la..masa gi dulu time kecik2 dah dua kali, time anak dara sekali , time honeymoon sekali

Kisahnye...
Aku dapat harga tiket return promo RM164..52 utk 2 orang
Tanpa luggage, insurans dan makan
Mungkin Uolss antara org yg dapat tiket lagi murah dari harga ini kan
Tahniah buat uolss..**clap 4 u**

Kan aku kata aku dah muak n boring dgn Pulau Langkawi

Kalo org dok citer pasal pulau payar la...island hoping dia la...Under Water World dia la...
Aku mmg tak teruja langsung
Apatah lagi Telaga 7, Makam Mahsuri, Dataran Helang
Adoiii..lagi la boring aku dengar
Aku dapat kekuatan nak gi Pulau Langkawi pon sbb ada tempat baru tarikan pelancong
Muzium Art 3D dan Skydome
....and one more thing is semestinya Coklat Langkawi quite murah la gak

Sampaikan aku tak tahu nak stay mana kat Langkawi
Macam sebelum2 ni stay kat Kuah
Kali ni aku x nak stay kat Kuah
Kuah is taste mak2 okay
Oh ya...aku jgk xda niat nak shopping pinggan magkuk yg org dok kata murah
Murah?? Aku ingat murah 10 hengget..30 hengget..50 hengget...
Ceehhh...Ratus gak la...
Tapi, murah yg dimaksudkan org disini adalah duti free ya
Pada aku, aku  lebih utk memilih beli di sini
daripada bersusah payah nak angkut berat2 naik flight-turun flight
Kesudahnya tangan, badan semua habis sakit2
Owhh..itu mmg bukan spesies aku ler...

Ok, back to cerita percutian ke Langkawi kali ni
Aku nak fokuskan pada penginapan a.k.a hotel
Hotel yg kitorg suami isteri stay
Asben kata kita stay kat Pantai Chenang...
Tanpa bantahan daripada aku, aku pon setuju 200%
sbb asben pOn tahu aku suka pantai
Style kitorg, kalo bercuti kat satu2 tempat mesti kitorg tak kan stay kat satu2 hotel tu
3 hari 2 malam asben yg uruskan cari hotel
2 hari 1 malam aku yg uruskan

Aku pasti asben aku tak kan kecewakan bini dia ni
Dia tahu aku suka pada keunikan
Maksud aku, kalo aku nak stay kat hotel pastikan hotel tu
ada keunikannye...ada identitinye yg tersendiri dan yg paling penting ada nilai keexclusivenya disitu
Lagi best hotel tu tak crowded
dan tak ramai yang masih belum ketahuinya
Dari situ org akan tahu la kita ni jenis spesies macam mana
suka keunikan , suka teroka dan menerokai, suka sesuatu yg baru

Okay jom teruskan pembacaan blog di entry ini, memandangkan
uolsss mungkin salah seorg blogger or google man yg sedang mencari maklumat
tentang Langkawi, almaklumlah nak beronok2 dgn percutian Langkawi kan...
Haruslah perfect kan..

The Gemalai Village, Laman Padi, Pantai Chenang

Selama 3 hari 2 malam yg pertama
Kitorg stay di The Gemalai Village, Laman Padi, Pantai Chenang
Sape yg inginkan suasana kampung di tengah2 sawah boleh la try stay di sini
Pasti ada kelainannya yg tersendiri kalo nak compare dgn hotel2 lain
Lokasinya terletak di Laman Padi, berada di Jalan Utama ke Pantai Chenang
The Gemalai Village betul2 memberi kelainan bagi percutian korg
Kedai makan pon dekat2 jer
Bercakap ttg harga pula, harga antara RM250-RM450 untuk 1 malam

Cute little stay . This is be my home for the 3D2N.

The Gemalai Village..really like the concept.. the place sgt nyaman dan sgt tenang tau. 6 "hotel" ats paddy field,the only one here..kampong style..kampong design..The Gemalai the new resort started in January 2014. Recommended for honeymoon too
Outfit of the day







eronoknye baring di hammock sambil2 membaca majalah...hirup udara kampung begini. Disulami bunyi ayam berkokok...burung berkicauan...

Syok giler asben layan magazine kat hammock


Federal Villa Langkawi, Pantai Tengah, Teluk Baru

Malam ke 3 lak kitorang stay di Federal Villa Langkawi, Pantai Tengah, Teluk Baru
Federal Villa Langkawi di manage oleh Holiday Villa.
Hotel sebelah menyebelah aje..jalan kaki pon sampai
Memandangkan aku ni gomen servant, aku nak try la keistimewaan yg disediakan ni
Kalo tgk rate harga 1 mlm kat Agoda dan Booking.com dlm RM250++hotel 3 star
Rate utk gomen mcm aku RM55 ada..RM77 ada...
Tapi, aku try stay kat bilik yg rate RM77 tu pun dikira murah lagi kan
Baru2 ni try test utk lihat semula rate gomen, mmg xdpt dah harga gitew
Harap maklum ya utk staff gomen, boleh semak di website Bahagian Pengurusan Hartanah
Walaupon kitorg stay kat Federal Villa Langkawi, tp kita still boleh menggunakan kemudahan di Holiday Villa tanpa sebarang bayaran. Best kan!~ 
Toiletties tetap Holiday Villa yg provide tau.Currlass kann. Sbb Federal Villa di manage oleh Holiday Villa
Sekitar Holiday Villa
Antara tarikan di Holiday Villa, Chess Gergasi ini
Breakfast still kat Holiday Villa, makanan mmg tip top

Sepanjang di Langkawi, kereta yg kitorg sewa adalah Nissan Almera
Kereta besar tp naik berdua
Sewa dengan Zaini, so far mmg okay xda la dpt kereta sewa yg teruk2
Masa kitorg gi Langkawi bukan time peak hour
So, dpt la rate yg quite murah..Penjimatan disitu

Antara lokasi jalan2 kitorg sepjg percutian ini
Adalah menjadi suatu kemestian untuk ke Cable Car Langkawi
Walaupon telah masuk kali ke 5 kali, aku naik cable car tanpa rasa kecut
Ada tempat baru utk tarikan pelancong dalam dan luar negara
Iaitu Muzium Art 3D dan Skydome,
Last gi Langkawi tahun 2010 masih belum ada lagi
Rasai sendirilah...Yg penting pengalaman korg
Best atau tidak belakang kira..
Tu je tempat jalan2 sepjg cuti di Langkawi
Tempat lain aku dah khatam...dan x mau repeat sbb membosankan
Harap 5 tahun akan datang adalah tempat baru utk aku lawati
Maybe nxt time aku nak try pulak lah naik cruise sambil
berBBQ sunset dinner & mandi di salt water  jakuzi net




Owh ya...tempat makan yg menjadi kemestian kalo dtg Langkawi
Jangan lupa singgah makan Laksa Ikan Sekoq..
Nak kata sedap tu bg tekak aku xda la sedap sgt...
Mcm aku ckp la...pengalaman tu penting. Rasai sendiri
Pengalaman mkn laksa tepi pantai sambil tgk kapal terbang tu yg buat seronok kan



Kalo mencari2 utk makan malam...especially mencari2 seafood Langkawi
Restoran Haji Jailani, Pantai Chenang ni aku highly recommended
Lokasi betul2 kat simpang tiga jalan masuk ke Pantai Chenang
Harganya mmg berbaloi...masakan nye cukup sedap..
Teringat2 rasa kesedapannye
Kalo dtg lagi Langkawi mmg akan repeat lg








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Capri by Fraser, Kuala Lumpur

Kebisingan jentera berhampiran dgn pembangunan yg sdg berjln di sekitar Jalan Kerinchi seolah2 hilang bila selangkah kaki masuk ke lobi ...